Üdvözöllek!

Kedves Látogató!

Ezt a blogot a Modern eszközök a pedagógiában c. tárgy keretében hoztam létre. Célja, hogy nyomon kövesse a hétről hétre megvalósított órai illetve otthoni feladataimat, ezeket a Produktumok és reflexiók fül alatt találod. Megosztom Veled tanítási filozófiámat is.

Korábban már megfordult a fejemben, hogy blogot írjak, elsősorban olyat, mellyel más magyar szakos hallgatók tanulmányait segíthetem, többek között tananyagok megosztásával, de hiányoztak egy ilyen tevékenységhez szükséges technikai ismereteim. Bízom abban, hogy a kurzus keretében szert tehetek ezekre az alapokra!

2015. április 12., vasárnap

Online tesztek

Kisebb kihagyás  után új bejegyzéssel újra itt vagyok! A legutóbbi alkalommal az online tesztekkel ismerkedhettem meg, pontosabban a quizlet illetve a redmenta weboldalakkal. Betekintést nyerhettem abba, hogyan tudok internetes környezetben, számítógép segítségével a különböző didaktikai céloknak megfelelő feladattípusokat összeállítani. Lássuk hát, mire is jutottam!
Ha szavaznom kellene, hogy a redmenta vagy a quizlet a megfelelőbb teszt- és feladatsor készítő oldal, voksomat egyértelműen az előbbi kapná. Mellette szól, hogy alapítói, fejlesztői magyarok, maga az oldal is magyar nyelvű. Egy jól áttekinthető, esztétikailag is kellemes , szerintem logikusan felépített oldalról van szó, ahol felnőtt; gyerek; tanár; diák egyaránt összeállíthat feladatlapokat, teszteket, több feladattípusból válogatva. A feladatok utólag is szerkeszthetők, címkézhetők a könnyebb kereshetőség áttekintés végett, vonszolással módosíthatunk feladatsorban elfoglalt helyén, megadhatjuk a helyes válaszokat, az elérhető pontszámokat, valamint további értékelési szempontokat vehetünk fel. További pozitívum, hogy böngészhetünk mások feladatsorai között is, megfigyelve így, hogy más kollégák hogyan tanítanak, értékelnek, milyen főbb csomópontokat emelnek ki.
Sőt, hogy kihasználjam az oldal azon szabadságát, hogy tanulók is készíthetnek feladatlapokat, elképzelhetőnek, megvalósíthatónak tartom, hogy maguk a diákok állítsanak össze kérdéssorokat pl. páros munka keretében egy-egy tananyagegységhez. Ez megfelelő visszajelzés lehetne számomra is, hiszen a kérdezésből, a kérdések megfogalmazásából rálátást nyerek arra,  mennyire sikerült az adott anyagrészt feldolgozniuk, milyen főbb vonulatok mentén szerveződik gondolkodásuk, melyek azok a területek, amelyek még nem szilárdultak meg eléggé és / vagy gyakorlást igényelnek.
A tavaszi szünetem, és alapvetően a múlt hetem Az irodalom tanításának gyakorlata nevű kurzusom jegyében telt, ennek keretében ugyanis egyik csoporttársammal azon elmélkedtünk, hogyan is tanítanánk az általános iskola 5. évfolyamán a János vitéz 16-18. énekét. Ehhez különböző tankönyveket, munkafüzeteket, segédleteket tekintettünk át, s a bőséges anyagból a szerintünk legmegfelelőbbeket kiválogatva összeállítottunk egy feladatsort. Ennek szemléltetésére készítettem egy prezentációt a SMART interaktív tábla szoftverével. Alapvetően nem az interaktív, 3D, izgő-mozgó feladatok kerültek túlsúlyba, azonban ily módon egy sokkal látványosabb ppt-t sikerült elkészítenem. Ebből emeltem át néhány kérdést a redmenta segítségével elkészített feladatlapomba, melyet a tanóra menetébe részben beépíthetőnek tartok, részben pedig házi feladatnak is alkalmas.
A feladatsor a következő direktcímen érhető el: János vitéz 16-18. ének
Kellemes nézelődést!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése